Włosy średnioporowate - DOKŁADNA CHARAKTERYSTYKA

Cześć Kochani!

Obiecałam osobne posty o konkretnych porowatościach. Włosy wysokoporowate są już za nami (TUTAJ), przyszła odpowiednia pora na średnioporowate kudełki!



O ile w przypadku wysokoporów można mówić, że są to włosy kręconowłosych, tak przy średnioporach jest już nieco inaczej. Fakt, towarzyszą sporej części loczków (w tym mnie), jednak w głównej mierze nie są ich naturalną porowatością. Na początku świadomej pielęgnacji miałam wysokopory, teraz dzięki odpowiedniej pielęgnacji udało mi się zejść do średniaków. Tak myślę :D

Włosy średnioporowate (w głównej mierze falowane) są najczęściej spotykaną porowatością włosów. Nazywane są włosami "normalnymi", "posłusznymi", "nie sprawiającymi większych problemów". Są najłatwiejsze w pielęgnacji. Uważa się je za "mieszankę" włosów wysoko- i niskoporowatych. Jeżeli kiedykolwiek mieliście problem z określeniem porowatości Waszych włosów, prawdopodobnie macie właśnie średniopory! Mogą one towarzyszyć Wam od urodzenia lub mogliście "zejść" do nich odpowiednią pielęgnacją (i odwrotnie).



Łuski włosów średniopoorowatych są lekko odchylone od łodygi włosa.
Średniopory są podatne na obciążenia, szczególnie przy nasadzie, dlatego maski i odżywki powinno nakładać się "od ucha". Lubią się z silikonami (oczywiście w odpowiedniej ilości). Za najlepszą metodę mycia takich włosów, uważa się metodę kubeczkową. Pielęgnacja powinna być umiarkowana, nieprzesadzona. Włosy średnioporowate nie wymagają tak intesnywnego odżywienia jak włosy wysokoporowatwe. Czas schnięcia włosów szacuje się na ok. 4h, schną nieco dłużej niż wysokopory. Są podatne na stylizację, łatwo się układają. Czasami mogą mieć tendencję do puszenia się i elektryzowania. Ale! Jak już wspomniałam, są bardzo posłuszne i nie sprawiają problemów. :)


Dobrze chłoną  kwasy jednonienasycone z grupy omega – 7 i omega – 9, czyli oleje o średnich cząsteczkach,  na przykład takie jak: migdałowy, makadamia, sezamowy, z oliwek, awokado i arganowy i inne. Spis olejów dla włosów średnioporowatych znajdziecie TUTAJ

W poście, w którym opisywałam włosy wysokoporowate mogłam wyróżnić co one lubią, a czego nie. W przypadku dzisiejszej porowatości mam utrudnione zadanie, ponieważ włosy średniporowate często gęsto lubią się ZE WSZYSTKIM, w związku z czym można używać do nich WSZYSTKIEGO, w odpowiedniej ilości. 

Jak już nie raz wspomniałam, najważniejsza jest OBSERWACJA i EKSPERYMENTY. Każdy włos jest inny i polubi się z innymi kosmetykami. To, co sprawdziło się na średniporach koleżanki wcale nie musi sprawdzić się u Was, dlatego SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE. :) 

Pomimo, że swoje loczki określam teraz jako ŚREDNIPOROWATE, wciąż nie lubią się z KOKOSEM i MASŁEM SHEA. 

A teraz rączki do góry, komu towarzyszą włosy średnioporowate? :) 

Buziaki! 

Komentarze